Home > Publicaties

Publicaties

ZPACT organiseert workshop YARTYK op 18 januari 2018, High Tech Campus Eindhoven, 13.00-17.30 uur

Gepubliceerd op 27-11-2017

YARTYK is een strategische analysemethodiek die inzicht geeft in:

  • de autonome waarde van een bedrijfsactiviteit;
  • omzet die een bedrijfsactiviteit voor andere activiteiten kan generen;
  • profijt door onderlinge samenwerking (cross selling en shared services);
  • de waarde van een bedrijfsactiviteit voor realisatie van de ondernemingsstrategie.

Met YARTYK kunt u zelf de potentiele waarde van bedrijfsactiviteiten beoordelen, zowel in onderlinge samenhang als in hun bijdrage aan de meerwaarde van uw onderneming.

Interesse? Dan nodigen wij u graag uit voor een kennismaking waarin u aan de hand van een vereenvoudigde praktijkcase de toepasbaarheid van YARTYK kan ervaren.

FLYER

 

KvK komt met een ‘comeback’-campagne mini-documentaire met BN’ers die na zakelijke tegenslag terug zijn gekomen.

Gepubliceerd op 23-11-2017

Als ondernemer praat je liever niet over problemen. Maar zorgen voor jezelf houden, zorgt voor meer stress, onzekerheid en uiteindelijk zelfs grotere problemen. Maak je je zorgen over de situatie van je bedrijf, heb je vragen over schuldregelingen, financieringsmogelijkheden of wil je een door- of herstart maken? Dan kun je terecht bij de KVK Comeback-lijn. Niet alleen KVK deskundigen staan voor je klaar, maar ook bekende ervaringsdeskundigen als Jörgen Raymann, Ron Blaauw en Danie Bles behoren tot het belpanel.

Lees verder

Overtuigen: de zes principes van Robert Cialdini

Gepubliceerd op 20-11-2017

1. De kracht van de massa

Sociale bewijslast beïnvloedt onze keuzes véél sterker dan we denken. De mens is een kuddedier. Dus: maak helder dan al vele schapen over de dam zij. De rest volgt dan automatisch.

2. Naam en faam

Autoriteit verhogen is eenvoudige dan u denkt. Als mensen niet precies weten wat ze moeten kiezen, zoeken ze naar deskundigen. Mensen met gezag en status.

3. Nu of nooit!

Schaarste verandert beschaafde mensen in hongerige beesten. Kent u de ‘Drie Dwaze Dagen’? Ook slimme managers spelen met de kracht van de ‘laatste strohalm’.

4. Wie A zegt, moet wel B zeggen

Consistentie stuurt onze beslissingen. Mensen willen handelen in lijn met wat ze eerder deden, vonden en dachten. Gebruik het. Hoe? Werk met kleine stapjes waartegen men gemakkelijker “ja” zegt.

5. Leuke mensen hebben de halve wereld

Sympathie, hoe werkt dat precies? Onderzoek toont aan: we zeggen vaak “ja” tegen mensen die hetzelfde denken als wij. Wanneer is het echt en wanneer werkt het niet.

6. Wie geeft die krijgt

Wederkerigheid: een slim hulpmiddel om te zaaien en te oogsten in zakelijke relaties. Neemt u weleens een flesje wijn mee als u bij vrienden gaat eten? Dan gebruikt u dit principe (onbewust) al.